- Головна
- Торцеві ущільненняТорцеві ущільнення по типуТорцеве ущільнення для насосаМеханічні ущільнення за брендамиУщільнення механічне для мішалок, бункерів та конвеєрівРемонт торцевих ущільнень та пар тертяВиготовлення манжет, кілець, сальниківВиготовлення деталей з карбіду кремнію, силікат цирконіюІзолятор захист підшипника Bearing defender isolator
- Ремонт торцевих ущільнень та пар тертя
Ремонт торцевих ущільнень та пар тертя
- Виготовлення пар тертя для торцевих ущільнень згідно технічного завдання замовника.
- Розробка технічного завдання, обґрунтування матеріалів пар тертя згідно конструкцій.
Щоб замовити деталі торцевого ущільнення – відправте нам на електронну пошту креслення деталі, або зразок зношеної деталі ущільнення, пар тертя або ковзання.
Вуглеграфітові матеріали для кілець торцевих ущільнень ділять на обпалені і графітові. Склад тих і інших приблизно однаковий, і розрізняються вони лише ступенем термічної обробки. В якості вихідних матеріалів при виробництві вуглеграфітів використовуються кокс, сажа, графіт і пек. Після заключного пресування заготовки обпалюють в печі і отримують обпалені вуглеграфітові матеріали. Якщо після випалу застосовують ще й витримку в печі з температурою 2400-2600 °C, при якій частина аморфного вугілля переходить в графіт, то такі матеріали називають графітовими. При цьому підвищується теплопровідність вуглеграфітів (приблизно в 2 рази), поліпшуються їх антифрикційні властивості, підвищується стійкість до окислення, але знижується міцність. Після випалу і графітизації вуглеграфітові матеріали мають пористість 6-30%. Щоб її ліквідувати, поліпшити антифрикційні і механічні властивості вуглеграфітів, їх просочують смолами, солями, металами та ін. В загальному випадку просочення знижує пористість, збільшує модуль пружності, твердість, температурний коефіцієнт лінійного розширення і теплопровідність матеріалу.
Антифрикційні матеріали на основі вуглецю підрозділяють на наступні основні типи:
- вуглецеві обпалені з просоченням;
- графітові з просоченням;
- графітофторопластові;
- силіційованого графіту.
Широкий діапазон фізико-механічних властивостей вуглецевих матеріалів обумовлений різноманіттям композицій компонентів і способів виробництва. У конструкціях торцевих ущільнень широко застосовують графіт 2П-1000 с просоченням фенолформальдегідною смолою і графіт АТ-1500 і АГ-1500 з просоченням свинцем або бабітом. Застосовують їх для роботи в парі з силіційованого графіту СГ-П або зі сталлю 95X18. Просочення пористих графітів смолами, солями, металами, зокрема свинцем, оловом, міддю, сурмою, зазвичай здійснюється в автоклавах, де при температурі вище температури плавлення матеріалу просочення створюють поперемінно тиск і вакуум, щоб заповнити пустоти в тілі графіту просочувальним матеріалом.
Одним з найбільш вживаних вуглеграфітових матеріалів є Силіційований графіт. Він складається з твердих зерен карбіду кремнію, що перемежовуються з більш м'якими включеннями кремнію і вуглецю. Висока зносостійкість і довговічність силіційованого графіту обумовлена особливою структурою матеріалу, що являє собою жорсткий каркас з карбіду кремнію високої твердості і включений в нього вільний графіт, який забезпечує високі антифрикційні властивості і теплопровідність.
Для торцевих ущільнень використовують Силіційований графіт декількох марок: СГ-Т, СГ-П (різняться співвідношенням компонентів і мають різну технологію виробництва) і Гакк 30/63, Гакк 60/25, Гакк 55/40 (графіти алюмокарбідкремнієві, розроблені спеціально для пар тертя торцевих ущільнень). Ці матеріали працюють в парах тертя окремо або в комбінаціях між собою. Силіційованого графіту одержують просоченням вихідного графіту по всьому об'єму рідким кремнієм при температурі вище 2000 °C. При цьому відбувається реакція з утворенням карбіду кремнію. Однак при хімічної реакції не весь кремній входить у з'єднання з вуглецем - вільний кремній в Силіційований графіт обмежує хімічну стійкість цих матеріалів.
Зокрема, силіційованого графіту СГ-Т і СГ-П нестійкі в лугах. Силіційований графіт Гакк 55/40 в цих умовах більш стійкий і є в даний час найбільш універсальним антифрикційним матеріалом з високою хімічною стійкістю. Вузли тертя із силіційованого графіту працездатні при температурах до 350 °C. Вироби із силіційованого графіту стійкі до агресивних середовищ: соляної, оцтової, фосфорної, сірчаної, азотної, мурашиної, плавикової кислот, розплаву капролактаму, метилхлориду, етилацетат і оцтового ангідриду.
В останнє десятиліття в вузлах торцевих ущільнень широко застосовуються карбідокремнієвих матеріали, наприклад, SILKAR, ROCAR і ін. Карбід кремнію SILKAR в порівнянні з силіційованого графіту значно більше містить карбіду кремнію і менше вуглецю по масі. Він володіє більш високою міцністю, модулем пружності і коефіцієнтом теплопровідності; його зносостійкість в 2-3 рази вище, ніж у СГ-П. Карбід кремнію ROCAR®S (0,98% SiC, 0,1% вільного С, 0,09% А1, 0,014% Ti, 0,028% Fe, 0,006% Са, графіт-інше) виробництва Чеської Республіки (реакційно-спечений карбід кремнію) відрізняється високими експлуатаційними характеристиками: ерозійної, термічної і хімічної стійкістю, надійністю і довговічністю, міцністю.
Виробники як пар тертя застосовують карбід кремнію і Силіційований графіт двох марок: твердий, який практично є монолітом карбіду кремнію; модифікований (або корковий), який отримують при дії пари кремнію на вуглецеве кільце заданої конфігурації. Процес Силіціювання йде на невелику глибину (0,5-1 мм), при цьому кільце залишається пористим і його треба просочувати.
За даними фірми «Бургманн» (ФРН), карбід кремнію проявляє високу хімічну стійкість в різних середовищах і, перш за все, в мінеральних кислотах: соляної, азотної, сірчаної, фосфорної і фтористоводневої (без домішок) - при різних концентраціях і температурах. Для карбіду кремнію характерні високі хімічна стабільність, теплопровідність і зносостійкість. Недоліком є низька межа міцності при розтягуванні і крихкість. Одним з недоліків антифрикційних матеріалів на основі вуглецю є низька ударна в'язкість, однак це проявляється тільки на етапі обробки деталі і монтажу ущільнення; при роботі торцевого ущільнення ударні осьові навантаження демпфуються пружним підтискним елементом.
У парах тертя торцевих ущільнень часто застосовують сплави на основі карбіду вольфраму. В якості зв'язки при спіканні карбідів вольфраму найчастіше використовують кобальт і нікель. Карбід вольфраму надає сплаву твердість, міцність при стисненні, твердість, зносостійкість, а метал зв'язки - ударну в'язкість і міцність при вигині. Карбід вольфраму з кобальтом в якості зв'язки має обмежене застосування, в основному для абразивовмісних середовищ. Кобальт має низьку хімічну стійкість - розчиняється навіть в дистильованій воді, тому його не можна застосовувати в апаратах харчової промисловості. Кобальт, що має великий період напіврозпаду, неприпустимо використовувати в ущільненнях насосів атомних електростанцій [9]. Кобальтова зв'язка кілець з карбіду вольфраму піддається сильній корозії в морській воді. Якщо замість кобальтової зв'язки використаний нікель, то подібних явищ не відбувається. Завдяки малому температурному коефіцієнту лінійного розширення твердих сплавів (в 2-3 рази менше, ніж корозійностійкої сталі) деформація поверхонь тертя незначна.
Висока теплопровідність твердих сплавів (більш високу теплопровідність мають лише силіційовані графіти і вуглеграфіти) обумовлює можливість їх застосування в умовах впливу високих термічних навантажень.
Винятковість кераміки визначається її хімічну стійкість в середовищах з сильними окисними властивостями, в яких інші матеріали нестійкі, наприклад в олеум. Мінералокераміки виготовляють на базі оксиду алюмінію. Так, мінералокераміка ЦМ-332, що містить 99% оксиду алюмінію (корунду), має високу стійкість в середовищах з сильними окисними властивостями. Через крихкість і порівняно невисоку теплопровідність кераміка схильна до тріскання при різкому охолодженні і швидкому нагріванні, тому режим «мастильного голодування» для кераміки небажаний. У вітчизняних конструкціях торцевих ущільнень застосовують мінералокераміки ЦМ-332 в парі з графіто-фторопластом Ф4К20.
Діаметр вала | 70 |
Виробник | BTS Engineering |
Матеріал | TC/VITON |
Застосування | Borger |
Виробник | BTS Engineering |
Матеріал | Sic |
Тиск | 5,5 МПа |
Робоча температура | +25°C |
Застосування | Sulzer MSD |
Виробник | BTS Engineering |
Матеріал | Sic-C-Si |
Тиск | 5,5 МПа |
Робоча температура | +25°C |
Застосування | Sulzer MSD |
Виробник | BTS Engineering |
Матеріал | Sic |
Тиск | 2,5 МПа |
Робоча температура | -33°C + 41°C |
Застосування | Worthington ERP |
Виробник | BTS Engineering |
Матеріал | Sic-C-Si |
Тиск | 2,5 МПа |
Робоча температура | -33°C + 41°C |
Застосування | Worthington ERP |
Виробник | BTS Engineering |
Матеріал | CAR |
Застосування | Sefco C-20 |
Виробник | BTS Engineering |
Матеріал | Sic |
Застосування | Sefco C-20 |
Виробник | BTS Engineering |
Матеріал | Sic |
Тиск | 2 МПа |
Робоча температура | -25°C +220°C |
Швидкість | 20 м/сек |
Виробник | BTS Engineering |
Матеріал | Sic |
Тиск | 2 МПа |
Робоча температура | -25°C +220°C |
Швидкість | 20 м/сек |