Встановлення насоса циркуляції термічного масла та монтаж трубопроводів
Оскільки дане насосне обладнання працює з термомасляним носієм високої температури (від 130 до 350 град), встановлення насоса, приєднання двигуна, електричне підключення та монтаж трубопроводів повинні проводитись тільки кваліфікованими співробітниками.
При установці насоса необхідно дотримуватись наступних правил:
- Зняти захисні деталі на фланцях.
- Насос слід встановлювати у місцях, де немає ризику замерзання або вибуху, а також є хороша система вентиляції.
- Навколо насоса має бути достатньо місця для зручності монтажу та обслуговування.
- Всмоктувальна труба насоса повинна бути якомога коротшою.
- Насосний агрегат необхідно розмістити на сталевій опорній рамі та надійно закріпити за допомогою болтових з'єднань. Конструкція рами повинна бути досить жорсткою, щоб запобігти виникненню вібрації в процесі роботи, а також мати можливість регулювання положення електродвигуна щодо насосної. частини.
Опорну раму слід кріпити на горизонтальному бетонному майданчику за допомогою анкерних болтів або шляхом приварювання рами до закладних деталей.
Монтаж насоса
- Монтаж насоса допускається лише з горизонтальним розташуванням валу.
- Насоси потужністю до 5-10 кВт встановлюють на залізній рамі, а насоси більшої потужності на фундаменті. Маса бетонного фундаменту повинна принаймні вдові перевищувати масу насоса з електродвигуном. Довжина та ширина бетонного фундаменту повинні перевищувати розміри рами на 100 мм по всьому периметру. При необхідності вібро і шумоізоляції для потужних насосів виконують віброізольований фундамент.
- Корпус насоса кріплять до рами або фундаменту болтами через отвори опорних ніжках.
- Для нормального охолодження електромотора до найближчої огороджувальної конструкції слід залишити вільний простір не менше ніж 0,5м.
- Якщо виконується теплова ізоляція, слід ізолювати лише корпус насоса "равлик" і приєднувальні патрубки. Теплова ізоляція двигуна не допускається.
- Перед монтажем перевірте вільне обертання вала насоса, провернувши його за муфту, попередньо знявши з неї кришку.
- Перед установкою насоса слід промити трубопроводи від окалини, шлаку та іншого. сміття.
Приєднання до трубопроводу
- Вхід робочого середовища здійснюється в осьовий, а вихід у радіальний патрубок відцентрового насосу.
- Діаметр трубопроводів, що підводять і відводять, вибирається за розрахунком і як правило більше діаметра патрубків насоса на 1 – 2 типорозміри.
- Корпус насоса не повинен відчувати навантаження кручення розтягування, вигину або стиснення від приєднаних трубопроводів. Для проведення технічного обслуговування на трубопроводі до і після насоса встановити запірну арматуру. Ділянку, що відключається, слід обладнати дренажним краном.
- Для захисту насоса від пошкодження твердими частинками перед ним слід встановити сітчастий фільтр.
- Для виключення передачі вібрації на приєднані трубопроводи на трубі, що подає і зворотній, слід встановити антивібраційні вставки.
- У багатонасосних установках з паралельно ввімкненими насосами на напірному патрубку кожного з них слід встановити зворотний клапан.
- При фланцевому підключенні трубопроводів до насоса між гайкою/головкою болта і фланцем повинна встановлюватися шайба.
- Контрфланці (зворотні фланці) трубопроводів, що приєднуються, повинні бути паралельні фланцям насоса, а між фланцями повинні бути встановлені прокладки, що відповідають параметрам рідини, що перекачується.
- Для контролю за роботою насоса до та після нього слід встановити манометри.
- Ніколи не використовуйте насос як точку кріплення або опору для трубопроводу.
- Трубопроводи повинні підтримуватись у безпосередній близькості від насоса. Необхідно переконатися, що будь-яка вага, напруга або деформація в трубопровідній системі не передаються на насос.
- Надмірне, неприпустиме збільшення напруги в трубопроводі може призвести до витоку робочої рідини.
- Номінальні розміри всмоктувального та нагнітального патрубків насоса не є орієнтиром для коригування розмірів всмоктувального та нагнітального трубопроводів. Номінальні отвори труб повинні бути такими ж або більшими, ніж у патрубків насоса. Ніколи не використовуйте труби або аксесуари з меншим умовним проходом, ніж патрубки насоса.
- З'єднання труб повинні виконуватися за допомогою фланців із фланцевими прокладками відповідного розміру та матеріалу. Фланцева прокладка повинна бути централізована між фланцевими болтами таким чином, щоб не створювати перешкод потоку рідини.
- Термічні розширення трубопроводу та надмірні вібрації повинні бути компенсовані за допомогою вібровставок та осьових компенсаторів, щоб не створювати додаткове навантаження на насос.
- На трубопроводі, що всмоктує, не допускається наявність повітряних кишень. Отже, всмоктуючий трубопровід повинен мати невеликий нахил вниз у напрямку насоса.
- Засувка на всмоктувальній трубі повинна бути встановлена якомога ближче до насоса. Вона завжди повинна бути повністю відкритою під час роботи насоса і не повинна використовуватися для регулювання потоку.
- Засувка на напірному трубопроводі повинна бути встановлена якомога ближче до насоса, для можливості контролю роботи насоса та регулювання потоку під час виведення насоса в робочий режим.
Додаткові трубні з'єднання та аксесуари
- Для контролю за роботою насоса на трубопроводі слід встановити манометри та термометри. Для автоматизації роботи - датчики температури та тиску.
- У кожному насосі є різьбові штуцери для підключення розвантажувальних трубопроводів до масляної камери. Масляну камеру можна підключити до зливного резервуара, що дозволить злити олію при витоку. Трубопровід слід підключати через запобіжний клапан з тиском, що відповідає максимальному тиску насоса.
Влаштування байпасного трубопроводу
Якщо є можливість тривалої роботи насоса на закриту засувку або робота з малою витратою слід облаштувати байпасну лінію, для можливості скидання рідини в лінію всмоктування та запобігання перегріву насоса.
Байпасна лінія повинна з'єднувати напірний трубопровід з всмоктувальним трубопроводом.
Байпасний трубопровід на напірній лінії приєднується між напірним патрубком насоса та засувкою з установкою перепускного клапана.





























































































































